måndag 22 oktober 2012

Ärthjärna 1 och 2..



Ja det känner vi att vi är ibland jag o Pernilla:)) Flummiga som vi är, särskilt när vi har massor att pladdra om efter en träning. På vägen hem är det genomgång och anteckningsbok fram sen går lädret:))
Glömde köpa mjölk på hemvägen, det kom jag på när vi väl var hemma:)) O det var en jäkla TUR!!!
Åkte efter Pernilla ut på grusvägen genom skogen och det var också en jäkla TUR!!
Plopp så ramla det en kattunge från hennes kärra efter ett gupp.. -Tage! Shit också.. Tvärstannade och plockade upp honom, sicken himla tur!! Att han ramlade av just DÄR och att jag GLÖMT köpa mjölk och att jag åkte EFTER!! Ha!! Ibland är det bra att glömma saker!! Det ska jag komma ihåg:))
Tage var väääldigt nöjd över att få åka med in till Habo. Klättrar så långt upp under hakan han bara kan och känner att han har RÄTT till att skymma sikten med upp till 95%..
När jag springer ut från affären igen så smyger jag runt bilen för å kolla vart kattfan är så han inte slinker ut när jag öppnar.. vore ju förargligt. Han sitter i mitt säte o tvättar tassarna och då rycker jag upp dörren och grabbar tag i han o vips in. Phu!! Slänger ett öga på grannbilen när jag sätter på mej bältet och där sitter en gubbe o funderar på vad jag har för diagnos..  Ja det kan han ju göra.
På vägen hem kringlar han ihop sig i famnen o somnar lilla Tage.. Ja det här med våra katter, dom är så speciella.. Musse Mus har åkt med mig på biltaket en gång, när jag saktade ner innan jag kör ut på vägen kom han gående ner på framrutan.. Fräsa fick en åktur på hundkärran, han halvvägs till Habo innan jag fick syn på henne.. Russin åkte med PG in till stan i bilen helt ovetandes, det tog en vecka innan vi listade ut det men vi fick tillbaka henne.. En annan kattunge åkte på en balk under lastbilen till Jönköping och hoppade av vid en mack när PG stannade för att tanka..
Ja dom är lustiga våra katter.. Ändå försöker vi ha stenkoll..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ärtor pladdrar, haha de va bra!

Du skulle ha köpt en lott när du åkte till Habo för mjölken, hoppas du gjorde det! SÅÅÅÅN tur att det gick bra med Tage o att du glömt mjölken o åkte efter mig :-), tänk om jag hade kört över honom, hua mig vill inte tänka tanken.....

Cia sa...

Ja en himla tur alltså men dom är ju överallt så det är inte plättlätt precis:)))