söndag 28 oktober 2012

Spår..nörd..


Tänk om jag håller på att bli det? Trodde jag inte i såfall:)) Men det ligger nära till hands i allafall för hjälp va kul det är!!
I lördags hade vi en spårdag med Johan och sammanlagt var vi 6 stycken ivriga spårnördar som stod kl 10 Malmbäck, jag skriver Malmbäck för jag kommer faan inte ihåg va det lilla samhället heter.. Men det ligger nåra km från Malmbäck iallafall:))
Såå kul att få följa ekipagen, allt från SM ekipage till mer nya i spåret, alla var vi på olika stadier och efter varje spår var det en ordentlig genomgång och vi ställde frågor för att få reda på mer såklart.. Supernöjda var vi när vi åkte hemmåt vid 15 tiden.. Bra kalla men glada!
Några framföringar till med lydnad och krav sen så ska vi börja med raka spår och Pernilla är nog mer nyfiken än jag hur det utvecklats.. Spännande kommer det bli allafall:))
Fascinerande att titta på vilka krav man kan ställa på hundarna, det har jag aldrig gjort tidigare i rädsla av att jag ska förstöra något men det ska alltid vara krav som hunden förstår och att det ska vara rättvist!! Nu blir det såklart spår i morgon igen och det ska jag köra 4 dagar i rad nu, nu ska det bli jäääättebra!! Är helt bestämd med det, och det är klart som korvspad att om jag vill att hunden ska befinna sig i ett tillstånd i spåret måste jag för bövelen göra det med.. O det tillståndet börjar exakt i det ögonblicket jag tar ut min hund ur kärran..
Johan kom med en kul ide som vi får klura på jag o Pernilla men det är onekligen ingen dum ide.. Vi får fundera lite:))

I går kväll var det 40 års fest på Raggmunken i stan för Kicki. En riktigt stor baluns med massor med god mat och dricka och kul folk som vi inte träffat på länge!! PG fick köra som har dygnet runt jour numera på salt och sandning och även snöröjning när det blir dax. Ja det blir inte mycket sömn för honom emellanåt, i onsdag åkte han vi 5 på morgonen o kom hem vid 19 dagen efter.. usch det blir för mycket det. Nu så blir det slappning resten av kvällen tror jag.. I morogn en ny vecka och barnen är lediga från skolan. Då får det bli lite kul att hitta på..

Inga kommentarer: