söndag 21 oktober 2012

Hund o häst-träning mest..

Denna helg har gått precis lika fort som alla andra.. Hinner ju inte alls med det som jag vill hinna..
I lördags var vi i stan och beställde en kamin i allafall, så det blev gjort, hade tänkt åka förbi A6 också men att ha med sig PG till A6 är inte smidigt, han har liksom ingen ro där:))
Tränat lite hund, spår och lydnad.. Känner just nu att jag står stilla och det gör mig frustrerad. Men aldrig att jag vill släppa på noggrannheten för det.. Men jag tycker det är lite halvjobbigt om jag ska vara ärlig! En prövning:)))
Vi har varit i ridhuset också o tränat Helmer o Hanna, kul! Nu så kommer Emelie på onsdag och jag har fixat en liten träningsgrupp bestående av Hanna Sandra och Lovisa. Helt olika typer av hästar så det ska bli jätteintressant!!
En liten film från i lördagskväll när jag o Hanna var nere en sväng. Några skutt över hinder där fokus ligger på ordning och reda för och efter hindret.
Koncentration, sits och fart.. Viktiga bitar. Kan man inte hoppa låga hinder finns ingen anledning att hoppa högre heller. Träna teknik på lägre höjd så blir det ingen konst att hoppa högre sedan..

Hanna o Helmer

I dag ska jag fortsätta på PG:s hemsida.. Nu har jag listat ut varför bilderna håller på att strula.. HA!! Knäckte jag i går kväll när jag var trött som en alika men vad jag somnade nöjd sen då.. Jippi!!
I kväll åker vi till Johan för lite träning igen.. Nu mörknar det fort på kvällarna så det blir till att komma iväg så tidigt som möjligt. Nu är vi 4 ekipage som tränar, intressant att se våra olika hundar och hur vi själva är som förare.. Tar alltid lite tid att komma in i Johans sätt att tänka men det gäller att hålla den röda tråden annars försvinner logiken i det hela..
Nu ska jag sätta fart på dagen..

Inga kommentarer: