fredag 12 oktober 2012

Sånt ger energi till tusen..

Ja det gör det! Himla bra och rolig träning var på Skövde BK.. Först ut var lydnad och nu känner jag att jag börjar hitta en feeling.. Bekymret som varit i fokus har varit Indys gnäll o pip och det kommer jag nog aldrig få bukt med fullt ut men det har blivit sååååå mycket bättre.. JA!! Mycket frittfölj för att se hur mycket uthållighet han har och han hängde i:) Läggande under språng funkade också fint, snabba lägganden:)
I skyddet blev det nytt idag, för att se om vi kunde trötta ut honom.. det kunde vi inte:) Expanderlina blev det och det gillade han Indy.. Så pass mycket:) Men trött blev han inte.. Han var iallafall på G igen när vi tränade anskällningar.. Jättebra pass! Alla i gruppen gör fina framsteg. Tre mallar finns i gruppen och det är roligt att se hur olika dom är, för det händer mycket och snabba är dom. En sorterar jättebra, en är otroligt snabb och en handlar utan att vet hur var och varför.. Men det är bara att jobba på och lärorikt att se hur man löser detta:))
Eftersnack på det och kaffe och bullar.. klockan tickar och jag o Pernilla svischar iväg för lite nattamat på Alpino med Micke och Sebben.. Ja och vi kör ju såklart FEL! Snurr snurr och vi blir eftersökta till slut och kommer fram.. Hemma klockan 1 på natten och PG undrar var vi gööööör hela kvällarna.. Tränar hund såklart.. och jag har beställt en ny skyddsärma:))))

Inga kommentarer: