fredag 19 oktober 2012

Vadat i lera med alla ben i behåll

Livsnjutaren.. 

En promenad blev det med jyckarna i morse.. På Axamo! Det var med livet som insatts ja eller iallafall var det hög risk att benen skulle flyga kors och tvärs för så sabla halt var det i spåret. Insett att Mollan är gräsligt dålig i att gå ordentligt koppel så det var en av anledningarna till just en promenad bland civilisationen.. Fick ju inte släppa henne en millimeter utan uppmärksamhet för då hade jag varit rökt! Gick hyfsat bra.. Inga brutna fotleder iallafall.. Gött!!
Storhandlade när jag var ute o flängde o sen ett pass lydnad med Indy.. Apportering och frittfölj.. Mmm, rätt bra:)
Just nu håller Molly på att försöka fånga en mus vi har i glasverandan.. Jag vet inte om jag vill att hon fångar den egentligen.. dörren dit ut går inte att stänga ordentligt så hon puttar upp den.. Fångar hon den kommer hon garanterat att ta med den in i köket och då blir det ett jävla liv på mej kan jag säga.. Får sätta ut en råttfälla helt enkelt o ha Mollan ute i hundgården så tar vi den nog.. Då vill jag gärna att PG är hemma så han tömmer den.. Råttfällan alltså!! Jag slänger hela kittet och det blir vansinnigt dyrt tycker han.. det kan gå åt nåra på en vinter.. Annars får vi köpa aktier i en musfällefirma så lär det bli bra utdelning:)))
I morgon drar vi till stan för o kolla på en kamin till köket.. Ska bli intressant det där.. Vi har antagligen inte tänkt likadant gällande funktion eller utseende:)) Sen till IKEA för o kolla in en ny säng.. DET vet jag däremot vad JAG vill ha.. En vit lite romantisk :)) Vi har nog inte tänkt lika där heller.. ha ha!!
Så här ser det ut idag.. En soffa jag gjort om till säng..

Sen blir det lite träna med hundarna för på måndag bär det av till Johan o träna.. Jippi!! Ska inhandla ny klicker tills dess.. Det går åt klicker och kongar kan ja säga..

Vilken sladdhärna!! Fy vad det är surt!!!!! Så har vi det i köket o jag hatar det!!!! Börjar jag fixa med det blir det katastrof så det blir en PG grej:: Han får ta i det!!


Hanna o Helmer.. Träning i ridhuset på onsdag för en grupp tjejjer och Emelie kommer o håller i det

Inga kommentarer: