onsdag 24 oktober 2012

Tänk va glad man kan bli av hundträning..

Pernilla o Zuma.. Så fina!

För det var jag inte förra veckan.. Hu det var tufft alltså! Just nu befinner vi oss i vågskålen mellan drift och krav i lydnaden..  där driften har varit högre än kraven vilket jag har haft svårt att få ihop, driften måste jag ha för att hunden ska orka jobba över tid och att jag ska kunna ställa krav... Det har varit tufft kan jag säga!! Gott att jag har min fantastiska Pernilla som stöttar och puschar i såna lägen-- när man känner sig URUSEL!! För det gjorde jag, jag skulle föda upp små guppisar istället, funderade jag en dag! Jag är ingen lämplig hundförare!! Sen vill jag inte träna light-version heller, ska det va ska det va... liksom! Tänk så betydelsefullt det då är att ha sin träningskamrat som VET och är på med piskan på ryggen!! KÖR!!
Men det handlar i grund o botten om MIG! Vilken attityd jag som hundförare mot hunden (den får vara rätt så tuff) Jag har fått en smeknamn av Micke och Sebben på träningeni Skövde för det :)))) Inget att nämna här precis!!
MEN så kommer helt plötsligt VÄNDNINGEN!! Tjohooo!! I måndags var det träning för Johan och det enda jag ville var att få visa upp FF.. Få en bedömning av det och hjälp så klart..
Samlade ihop mej innan och tänkte att NU jävlar!! Flöt det på eller?? Så jävla gött!! Några korrigeringar sen satt det som en keps.. Tror jag fladdrade ut från planen av lycka..
Det var en HELT annan attityd idag, säger Johan. (Yes yes yes!!) Nu ligger du på avancerad nivå med ditt FF!! (Jag jävlar DÖR!) Momenten är inga svårigheter att få in det är det HÄR som är det svåra.. (Det ska gudarna veta!)
Indy är ingen lätt hund, många tycker att han ser lätt ut, nix!! Men helt fantastisk att jobba med.. Om han gör som jag vill, vill säga:))))
I går fick han vila men idag så blir det spår och ett pass apportering och LEK!! Jajjamen. kul ska vi ha också!!
Pernilla fick otroligt bra kritik av Johan också, det som är kul är att får man beröm av Johan då är det BRA också:)) Såg snyggt ut och ordning och reda, går med finfin energi. Sen är Pernilla perfektionist också..
På hemvägen gick vi igenom och stannade på Hyltena för att fika och skriva ner allt medan det är färskt i minnet.. Vi är ju ärthjärnor!!
Nu i helgen händer det spännande saker.. Vi är HELT uppspelta inför detta.. Tjohoo!!

Inga kommentarer: