söndag 16 juni 2013

Att slita häcken av sig..

Ja den var ju kul! Vi hade ju fått en del tuja-plantor att plantera. Ja. Så när jag efter en del ångest kom på vart det skulle grävas så behövde jag ta en kall öl först. Nu är det ju så att jag har väldigt lätt att bli sittande på röven särskilt om jag tar en kall öl och det är fint väder.. Men minsann så grävde jag ett jäkla   långt dike (och djupt för det har jag hört att det ska vara) och jag funderade på om jag eventuellt skulle behöva färdtjänst dagen efter.. Mina ryggmuskler är underutvecklade samt sätesmuskulaturen..

Dåååå... sprang PG förbi... och undrade varför jag slet så med att släpa upp ny jord i skottkärran.
(Vi har ju ett jordsorteringsverk här hemma med prima matjord)
-Eh, bra fråga.
Han drog igång en mackapär som studsade fram och hämtade fin jord och studsade upp till min vallgrav (!) och tippade rätt i.

Fasen va bra det var.
Efter en del knirrande och tandagnisslande hade jag planterat buskarna i allfall och vänder mig om och inser att den gamla jorden ska skyfflas upp.. ehh!
Det var ju inte gjort på 5 minuter om man säger så och tung och jobbigt var det. La den ju såklart i bunken på den där mackapären PG körde upp jorden i och kände att det var ju gött att slippa dra den i skottkärran.. jorden alltså.
När jag krattade ut den sista jorden sprang PG förbi igen.. (Gud va han stressar den karl)
-Men du.. Det är lastare på maskinen.. Varför använder du inte den till att ta upp jorden?
-Ja du, jag vill väl ha lite motion!! (ja eller hur?)

Inga kommentarer: