fredag 7 juni 2013

Det har jag lärt mig nu...

Skön sovstil hon har Mollanbollan..

Att inte bli hysterisk om spåret jag går med hundarna inte går bra! Innan kunde jag gå upp i atomer om det strulade..
Indy hade ett tufft spår idag och det var meningen, jag visste att han skulle få problem och jag ville se hur han löste dom.. Kort kort vall som var slagen för en vecka sen, torrt och varmt med lite vind..
Det var ingen räkmacka precis :) Han vart trött rejält efter halva.. stanna upp och funderade..jobbade.. funderade.. La sej ner en gång och rå-funderade..
-Nepp, ingen hjälp från mej.. Jobba på du!! Lite olika alternativ jobbade han efter och fick belöning när han valde rätt. Snacka om trött hund när slutet kom.. och nöjd. Han hade vunnit högsta vinsten. Det var inget långt spår men det var svåra förhållanden.. Intressant säger jag som nördar ner mig :)
I morgon blir det ett nytt spår med annat upplägg efter vad jag såg idag..

Har idag trängts och svettats med andra idioter på A6, shoppat kläder till Hanna och paket.. Hu!
En sväng med bästa Pernilla till Hok för o träna lydnad.. Hyfsat nöjd över våran prestation. Pernilla och Zuma gjorde en jättefin lydnad och Pike börjar forma sig fint också.. Jättekul!! Så roligt att peppa varandra, verkligen nödvändigt tycker vi..

Nu blir det strax bingen, i morgon ska Hanna göra prov p Gröna kortet på JFK så vi har läst och förhört henne här ikväll.. Vi håller tummarna i morgon att det går bra..


2 kommentarer:

Anonym sa...

I love to read you blogg Cia! Your humor makes me smile and laugh out loud. Love you sister. Kramar Annki

Cia sa...

Åh AnnkiPannki!! Love you to my sister.. Kram kram!!