söndag 2 juni 2013

Stackars liten Plutt..

Fina kompisar Mollan och Randi. 

Aj aj!! 

Lite fix på altanen..

 
Och i lusthuset..

I fredags hade lilla Randi otur!! Blev trampad av KlunsMolly på foten, det var ju inte meningen.
Aj aj!! Tröstade han en stund utan att veta hur illa det var och sen släppte jag ner han på golvet för o se lite när han rörde sig. Han linkade iväg och jag gjorde en snabbedömning att han skulle få vara en stund till och så ta en titt igen..
Ja! Men så höll jag inte på att hitta han igen! Jisses va jag letade i huset! Två gånger ÖVERALLT!! Kröp runt o kikade under soffor och skåp. Usch va skraj jag blev för han kom ju inte när jag ropade heller..
Taktik 2 blev att tassa runt ifall det lät nått nånstans. I tvättstugan hörde jag små små ljud. Jo men visst!
Han hade krupit upp och gömt sej längst in mot väggen på skoställt bakom alla jobbarbrallor.. Lilla Plutt!
Klon på ena tassen bak pekade rätt ut, det såg inte bra ut.
Bara att ringa veterinären och boka tid.. och omorganisera mitt jobb. Det blev att åka med en gång till stan och jag blev såå stressad.. Vet inte hur många gånger jag sprang ut och in i huset o hämtade grejer innan jag kom iväg.. Gah!!
Fick lämna honom på djursjukhuset och hann åka iväg o jobba en sväng. Tillbaka och hämta lilla Plutt.. Röntgad och inget brutet i foten men klon drog dom bort.
Skönt att det gick som det gjorde, så tacksam för det!
Under tiden hade han charmat alla såklart :)
Ena sköterskan ville veta vilken kennel han kom ifrån, hon blev så förtjust i honom..
Ja visst är han go den lille. Älskar alla mina hundar såklart!

Jobbat ikapp mej idag så jag ligger i fas inför nästa vecka. Liten sväng lydnadsträning med hundarna har vi hunnit med jag o Pernillla men tyvärr ingen resa till Jonslund blev det.. Tyvärr hinner man inte allt hur gärna man än vill. Satsar på att åka på tisdag dit så denna veckan lär bli fullt med träning, gött!!






1 kommentar:

lenabratt sa...

Men stackars liten ! Han är ju för söt :o)