lördag 12 oktober 2013

Galen..

Gnisselhunden Indy..

Galen blir jag när Indy står o gnisslar på morgonen! Han var ju ute för en timme sen!!
Vid frukosten kom Gnisselhunden på tal.. PG hade varit ute med dom tidigt ju.
- Jag tror jag gått in i väggen, säger PG. Jag fick inte ur bena från sängkanten i morse..
- Jaha, du tror inte det berodde på att du slog släggan i knäet igår kväll?
Dålig empati jag har..

Spårat har vi gjort, Pernilla lade det tidigt i morse.. Andreas gick förledningen en 30 minuter innan vi gick på.. 3 timmars liggtid på knastertorr åker..
And what happend?
Svårt underlag och några kontroller, gick över en vinkel lite.. Skit! Struntade i förledningen.. Gott!!
Min magkänsla SA att han gick lite för fort och jag korrigerade inte.. Dåligt av mej!!
Ska bättre mig.. Nästa spår blir i morgon..

Hemma har jag grejat o funderat på hur jag ska på bästa sätt gör en ommöblering..
Inget självklart..
PG:s kontor ska upp i huset. Vilket rum? Tre att välja på..
Hanna ska få en stor garderob.. Ska vi göra om ett rum till jättegarderob? Vilket rum då?
Gästrummet.. Ska det vara kvar där de är idag eller flyttas?
Ja ni förstår väl hur jag har det? Jobbigt!!
Jag inser ju att hur jag än gör blir det att måla tapetsera om o fixa massor.. Så jag började med att flytta en gammal träsoffa... som inte ville följa med ut genom den ena dörren.. Fööör bred.. Ja, så upp med locket o kolla vad som var i då.. Oj!
Sorterat det jag vill ha kvar o slängt det andra.. Minnen vill jag spara..
Inser att detta är ett jätteprojekt som precis startat. I sista änden är det PG.s kontor jag vill åt. Eller platsen den är på så våra hundar får ett bra hundhus med hundgård att vara i på dagarna..
När vi flyttade hit var det kennel här med fina boxar o rastgårdar där.
Ja vad gör man inte för sina små vänner..
Ja vi får väl se när detta blir klart. Inte denna sidan året i allafall..



Inga kommentarer: