torsdag 31 oktober 2013

Så sant..

Två extra lediga dagar. Sååå skönt! Hade planerat sovmorgon på torsdagen.. planerat! Tänkte INTE ha dåligt samvete för det.. INTE!

6.30 plingade det till i telefonen o denna bilden damp ner ..
Tack Anders! :) 
Lika bra att knalla upp.  Vem vill ligga i sängen o skräpa?

Hanna o jag for till stan och handlade lite presenter till Petter.. 
Vidare till A6 för att kolla på jacka men det hittade vi ingen.
Det blir att kolla vidare idag när vi åker till Göteborg o shoppar.. Tjohooo!! 

Sen har jag lagat dammsugarsladden.. Även fast den är helt ihoprullad i dammsugaren är det "någon" som drar ut den..och biter av den!  Man behöver inte vara en Einstein för att räkna ut vem "någon" är!

Räckvidden lär bli sämre och sämre ju kortare sladden blir!
Vi får helt enkelt lära oss att ställa undan den.. 
Känns bökigt när man kanske behöver den 3 gånger om dagen.. 

Spårade igår också.. Kollade med grannbonden på nytt gärde då det jag brukar ha plöjts upp.. 
Jodå, inga problem.
Bra längd på gräset, ingen vind och blött i backen. Vilka perfekta förhållanden! Lite för bra..
I vilket fall som helst hade jag tänkt ett lätt spår, lätt att få fäste på underlaget..
Indy gick ut fint, något något för snabb. Tillsägelse om farten.. Min känsla sa att han kommer gå över första vinkeln.. Japp! En meter ungefär innan han upptäckte det.. 
Okey!Då stämde min känsla. 
När han fick fäste igen så fick han tillsägelse igen att samla ihop sig.
Sen spårade han hur fint som helst.. Woppa!!
Fanns inget att anmärka på. Lugn och harmonisk.. Här och nu.. 
Tog de två sista vinklarna helt perfekt. Sa jag att dom var heeelt perfekta? 
Åh vad kul. 
Finaste Indy!!

Mollan är inte dum på att spåra hon.. Hon har en naturlig känsla, analyserar inte så mycket utan bara knallar på helt naturligt.. 
-Här är det, följ mig bara..
Dax att morgonfodra hästarna, ge jyckarna mat och sen bär det av mot Göteborg med bästa Pernilla och alla andra galna tjejer..

Inga kommentarer: