fredag 11 oktober 2013

Inte lika lat idag..


I dag har jag inte varit lika lat som jag var igår. Men trodde någon spelade mig ett spratt när klockan ringde i morse faktiskt.. Det var segt att kliva upp.. Men några hinkar kaffe o en klocka som skenar gör ju att det blir lite fart :)
Ett par riktiga gapflapp på jobbet gjorde min dag, ett par såna om dagen behövs tycker i allafall jag..  Direkt hemma lade jag ett par spår till jyckarna. Knepigt värre till Indy och Mollan fick en ny design på sitt.. In o fika, inte sitta för länge bara så jag mosar ihop..
Indy vart överlycklig över att få spåra , detta är verkligen hans syssla. Lite ofokuserat ut men efter 10 meter gick han in i annan harmoni.. Han löste knepiga serpentiner riktigt bra, detta är början av träning av bågen i FH spåren.. Molly är så inne i sitt spår och gjorde det riktigt bra, fina Mollan.
Longerat Pontus ikväll också som en uppmjukning för morgondagen, då blir det ridning för Hanna på honom. Han ser ut att vara mer mjuk nu efter Kiddet har grejjat.. Härligt!
Hanna red Helmer samtidigt och jag kastade ett öga på dom och riktigt fint såg det ut. Lektionen i onsdag då Emelie red honom också, har gett bra utdelning. Hanna såg bättre hur han ska ridas nu. I precis varje steg!
Superfina galoppfattningar blev det, lugn och sansat men ändå med en fin energi. Nu börjar Hanna få ihop det hela, känns jättekul. Ny fokus för det ekipaget..
Handlat och ätit och gått med Randan i Habo en sväng..
Efter maten landade vi i baljan jag o PG.. En välbehövlig avkoppling..
I morgon blir det spår på fm och det ska introduceras förledning i det, ska bli spännande:)
Bästa Pernilla ska lägga spåret tidigt så det får ligga till sej..
Dax att slänga sej i bingen .. Ha det gott alla ..


Inga kommentarer: