söndag 27 oktober 2013

IPO i Halmstad..

Först gjorde jag mackor att ta med..

.. sen drack jag en Blå Ribba..

 
Mollan hade flutit ut på kökssoffan.. 

Vinnaren var en trevlig prick från Danmark.. 

Söndag o utflykt till Halmstad för att titta på IPOtävlingar..
Det hade jag sett fram emot hela veckan. Anders o Sebben skulle hämta upp mig vid 6! Jaha, det var ju nemas problemas.. ända tills jag skulle ställa väckning i telefonen. Tiden ska dras tillbaka under natten och gör min telefon det själv? Åh!
Googlade på det men fick inget besked direkt .. Satan också att jag ska vara sent ute jämt!
Det hela löste sig, hade säkrat upp med både livrem och hängslen.. Dvs ställt väckning i telefonen samt bett Anders OCH Sebben messa när dom hade 1 timma kvar till o hämta mig.. Satte på ljudet HÖGT också så grannen säkert skulle vakna också..
Jodå jag vaknade rätt tid och var på pricken klar när dom anlände för att plocka upp mig..

Tävlingarna idag då.. En hel del fina ekipage måste jag säga. En hund hade speciellt intresse :)
Väldigt intressant att titta och grunna lite på hur dom tränar sina hundar.
Det var några som fick poäng-nerdrag på rent slarv.. Sånt lär man sig av, väldigt nyttigt att se.
Man är ju så sketans nervös också så det är ju inte så konstigt. Snyggaste skyddet idag hade Rixdivans Allan och särskilt föraren som gick ut med en sånt lugn och värdighet.
Han fick också eloge för det av domarna och pris.. Härligt att se..

Nu har vi suttit och tagit en fika här innan grabbarna for vidare hem och såklart har jag pratat med Pernilla en sväng :) Nu ska jag slappa resten av kvällen för att ladda för en ny vecka..
Tjohooo på er alla där ute.. Ha en skön kväll

Inga kommentarer: