onsdag 9 oktober 2013

Lite lustigt blir det ibland..


Onsdag igen då, fasen vad de ränner iväg veckorna.. Fullt upp på jobbet så ibland känns det som att man inte hinner mer än dit så är klockan dax att gå hem igen..
Man träffar ju väldans mycket roligt folk där o ibland blir det ju lite lustigt..

Men i fredags var det ju kanelbullens dag och gissa om vi hade laddat med kanelbullar!! Massor..
Uppdukat på vackra fat på disken stod de..
Nybryggt kaffe fanns tills anstormningen skulle komma vid 9!

Vips så var det en lååång kö..
- Har ni kanelbullar, undrar en kille?
- Jadå, här finns det kanelbullar..
-Jaha.. Jag vill ha kaffe och sex..
Snacka om jubel i kön.. Stackarn :)
Vad skulle jag svara på det.. ?
A. Ja vem f*n vill inte det?
B. Ok men den kön är därborta!
C. Göra ett raketärende in i kylrummet o räkna till 3 och gå tillbaka o leverera 6 kanelbullar?

Ja det kan ni fundera på hur jag gjorde:)

Ett annat bekymmer som jag inte kommer tillrätta med är, att ibland tänker hjärnan fortare än munnen talar.. Ibalnd har jag även tvärtom-problemet!

I går skulle jag i allafall packa det sista innan jag skulle åka o leverera all mat till kunderna. Lätt stressad är jag och kutar fram o tillbaka, stannar upp bakom min chef som packar in de sista luncherna..Passar på att dra upp mina brallor när jag ändå står där och väntar liksom..
-Tappar du brallorna?
DÅ tänker min hjärna att WOW jag kanske har sprungit av mej några hekton eftersom jag behöver dra upp dom och svara då..
-Ja men det gillar jag!
-Gillar du att tappa brallorna?
Suck Cia!

I kväll har vi varit i ridhuset igen, Hanna har tränat med Helmer. I går var Kiddet här o kände igenom Pontus o rättade till honom så nu ska vi starta upp honom mer och komma igång. Om 3 veckor kommer hon tillbaka igen och tittar igenom honom igen. Det är ju inte så att det är nått galet med Pontus men alltid bra att checka igenom hästarna då o då..
Skulle behöva checka igenom mej själv också..
Mitt knä behöver nog en lite översyn tror jag..




Inga kommentarer: