lördag 25 oktober 2008

En go´lördag.


Idag har jag varit och tränat med hundarna hos Lottie, inte gjort nåt med dom på hela veckan så det var behövligt. Bella tränades på lite Kryp och hon börjar fatta galoppen med det. En himla läraktig hund må jag säga. Lottie körde både Bessie, Macho och Nelly. Dom går verkligen framåt alla hundarna. Kul att stå och kolla in Nelly som verkligen har kommit mer och mer fas med sig själv. En utstrålning och "jag kan visst" i ögonen. Härligt!! T.o.m att hon skällde ut Bella när vi gick förbi..hu då!!
Indy ronderade på 2 värn och han börjar sluta med att göra sånadär "piruetter", men det är en bit kvar på det ännu.
PG och Petter hade slutat hoppas på att jag skulle komma hem till lunch så Petter hade fixat ihop lite käk, han är ju för go´, eller också är det överlevnadsinstinkt, ingen mat så dör jag! En långpromenad med hundarna och jag slank förbi mitt kantarell-ställe. Hittade några iallafall men inte tillräckligt många. När jag gick där och snokade mindes jag en annan gång på samma ställe fast 9 år tidigare. Hanna låg i barnvagnen och sov så gott medan jag plockade. Plötsligt hörde jag dundrande hästhovar.

-Aha, tänkte jag, nu fräser dom runt Fakir och Avenir i hagen..men dom borde vända nu för den tar ju slut..nehe..vad nu då? Shit, dom hade rivit ner staket och kom i full galopp förbi mej och jag ropade förtvivlat på dom. Men nej..det insåg jag att det var inte deras tanke att komma till mej.
-Fan också, sprang(!) med vagnen hem och slet åt mig grimmor och havrehink och skyndade mej bort åt det hållet dom sprang. Pust, pust. Längre bort stod odågorna och betade med en lite gubbe jämte som inte vågade gå fram till dom. Åh, vad retligt! Inga problem att fånga in dom men vad göra med två halvtokiga hästar och en barnvagn? Gamla Josef erbjöd sig att köra lilla Hanna i barnvagnen hem medan jag gick med skuttande hästar. Jag är fortfarande tacksam mot Josef och det var tydligen en stor grej att han kört Hanna för det pratas det fortfarande om kan jag säga. Som ett tack åkte jag och köpte en tårta, det gäller att ligga på plus..man vet ju aldrig om det kan hända igen. Bella Bus höll på att skrämma ihjäl dom en annan gång och då var det nog tur att vi grundat med tårta.

Inga kommentarer: