söndag 19 oktober 2008

Reflektionstid!!

Söndagmorgon...PG har gått en sväng med hundarna och huset börjar vakna till liv. Åh, va det är skönt att bara slumra och börja dagen sakta på detta viset. jag är lite morgonlat, det ska erkännas men jag kallar det för reflektionstid för det låter lite bättre. Reflektionstid är när man funderar över lite skilda saker och det behövs, iallefall jag. Pg och Petter åkte till Ränneslätt och jag tyckte inte att jag behövde stressa upp för det utan kunde gott reflektera lite till. Hundara och Hanna slängde sig i bingen och reflekterade en sväng också...då hörs det konstigt nere i köket!!
-Det låter som någon är nere i köket, viskar Hanna.
Ja, sannerligen..det är någon som går där nere...hmm..
-Vad är det för vakthundar ni har?? Hörs det.
Dom är upptagna, dom har reflektionstid, tänkte jag och kände igen rösten, Lottie.
Hundarna sladdade nerför trappan och vrålskällde..sådär ja. Nu var huset återställt till det normala. Lite morgonkaffe med Lottie och Hanna, det var ju mysigt. Hanna dök ner i badkaret och sen vidare till stallet för en ridtur. Nu ska vi strax inta en god söndagmiddag bestående av snabbmakaroner och färdiga köttbullar. Sen far vi till hundträning..
Vilken skön söndag!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter underbart och vilken tur då att ni hade sådan fin väckning så ni kom upp.Hi Hi