lördag 11 oktober 2008

Lite allt möjligt med betoning på lite...



Vaknade faktiskt tidigt idag, för att var jag en lördagmorgon. Halv 8!! Funderade ut taktiken på dagen och kom på att jag skulle träna hundarna, japp. Lottie var också sugen så vi körde en sväng nere på planen. Sen har jag mest gått fram och tillbaka mellan stallet huset och rotat lite i trädgården med att sätta lite nya växter. När mamma dog bestämde jag mig för att ha en minnesplats hemma i trädgården som blir i hennes anda. Mamma var otroligt duktig på växter och fick typ allt att blomstra och växa. Nu har jag satt växter från hennes balkong på minnesplatsen så får vi se om det vill fortsätta växa. Det är klematis, daggkåpa, fläder och pioner. En gammeldags trädgårdsstol har jag satt där också och Hanna har plockat blommor och lagt dit en fin snäcka. Det är fortfarande ofattbart att hon är borta samtidigt finns hon ändå hela tiden runt mig. Det tröstar mig!! Hon var fenomenal i mycket, bland annat i sitt sätt att tänka. Det är många som blivit präglade och fallit in i hennes livsfilosofi som saknar henne oerhört. Vilken stor människa hon var.

Nu hoppas jag på en trevlig och skön söndag, till er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin ide och tanke.Det är svårt att förlora sina nära men jag kan hålla medd dig om att många gånger känner man att de finns runt omkring en ändå.
lottie