fredag 10 oktober 2008

Fredag igen.


Ibland käns det som det bara är fredag och måndag morgon. Tiden svishar förbi. Att man blir äldre uppepå det vill man inte inse. Men ibland får man en tankeställare iallafall. Har jag suttit en stund och kopplat av, som nu ikväll, med lite god mat och en öl och ska ställa mig upp..ja då får jag vicka igång fötterna lite. Och det beror inte på ölen!!
Läste en sånt bra kåseri i Jönköping.nu som handlade om att man ska ta tillvara på varandra. Visst..när då?
Så här skriver Johanna Linder(nedkortat):
Vi som var så lyckliga, vi som hade så mycket tid tillsammans. Vi som lagade riktigt god mat och hade kvalitetstid med våra barn. Vi som åkte på loppis-turer och spontana pick-nicks.
Vad blev det av oss?
Du åkte till jobbet.
Jag åkte till jobbet.
Barnen åkte till fritids.
Jag slutade raka benen och du slutade laga mat.
Vi slutade att träffas på andra sätt än helt utmattade över köpt pizza.
Jag vill ha dans, dans, dans. Jag vill vara oansvarig och hoppa hem på ett ben från krogen halvfem på morgonen på en klack som gått av. Jag vill vända på dygnet.
Jag vill inte bli gammal, inte på det sättet.
Älskling, vi kan väl lova varandra att det inte blir vardagen utan döden som skiljer oss åt!


En himla bra artikel som ska läsas i sin helhet (Jönköping.nu) Tänkvärt? Visst!! Frågan är bara om jag kommer att ändra på mig?

Inga kommentarer: