torsdag 16 oktober 2008

Plocka plocka..


..åh, va trist. Har varit ledig i 2 dagar och vad har jag gjort för kul? Städat och plockat i det så kallade gäst-rummet. Inte för att vi har så mycket övernattningsgäster med ändå, något måste det ju heta. Därinne är det en salig röra, key-board, tyger, fotografier, TIDNINGAR, böcker, små spindlar och deras små bon, (blä) omaka möbler..tråkigt tråkigt!! Nu har jag gått loss på det rummet iallafall och jag höll på att få ett bryt, hur ska jag kunna trolla detta så det blir vetigt?? Jag måste pausa, dricka kaffe, hämta inspiration på bloggar..kolla om jag fått mail, rasta hundarna..
Nej, nu kommer jag inte undan mer för då blir det aldrig klart. Har nu bestämt att jag ska åka till Ikea och köpa hyllor och plocka fram ALLA mina pysselgrejer som har legat i dvala sen massor av år tillbaka. Hittade nämligen en sådan låda och då får det bli så. Fram med all skit. Spetsar, målarfärger, tyger, symaskinen, band, ljusmassa, trådar, mönster oj, oj. Hittade en glödpenna också, den måste jag testa på något sätt.
I min fantasi kommer allt ligga i snygga burkar och lådor med etiketter, tyger sorterat i färger och möster. Penslarna tvättade, prydligt i en burk. Ordning och reda.
-Ha ha ha!! Vilket skämt, möjligtvis tills jag varit där en gång, då. Men jag måste testa för att greja är väldigt kul och inspirerande. När jag tröttnar åker det ut som allt annat, eller..ja. Ner i kartonger så jag kan hitta det om 10 år igen.

Inga kommentarer: