fredag 31 oktober 2008

Planera inför julen..

Petter på Hökensås.
..känns lite tidigt. Det får helt enkelt bli lite som det blir. Huvudsaken det blir skinka, julgran och glögg. Petter tyckte han kom på en strålande ide´ häromdagen. Det kom en ny vakt och kiosk-lista från crossklubben. Alla medlemmar ska hjälpas åt även under vintern om det är drägligt på banan så det går att köra. Ok..så långt.
Vi studerade listan för att kolla in när vi är vakter. Under julen skulle det kunna vara öppet och då kom det..
-Jamen..då skulle det kunna vara så att det går att köra cross på julafton?
-Jaha, ska vi inte fira hemma med gran och julklappar då? försökte jag.
-Vi kan ju sätta upp en doftgran i crossbussen....och lägga alla julklappar under den!!!
Där går sannerligen gränsen.
Vad jag däremot skulle vilja göra är att packa ihop en rejäl nyårs-supe´och dra till fjällen. Det är mer min melodi.
Imorgon ska Hanna på kalas till Millan. Det kan bli drag på det kalaset! Få se vad det är för extra indigrienser på tårtan denna gången. Sist vill jag minnas att det var en fästing på tårtan och det brann i servetterna.
Efter det ska ett tjej-gäng samlas här hemma för "spökvandring". Det var nog mer spännande på Millans kalas om jag känner rätt. Jo, jo.
Jag är inte mycket för Hallowen men bara man inte glömmer bort våran Alla helgona går det bra. Spökvandringen ska bli en bana i skogen här hemma med marshaller i skogen och en lite Surprise i slutet. Inget farligt.. bara lite lagom. Sen blir det lite tjejfest tills dom åker hem och sen åker vi runt till kyrkogårdarna och tänder ljus. Det är så stämmningsfullt och vackert. Vi ska tända ljus för mamma i minneslunden i Gustav Adolf och för PG.s bror Björn i Fiskebäcks kapell, sen vidare till Habo kyrka och tänder ljus för Bosse.

Inga kommentarer: