tisdag 28 oktober 2008

Min underbara Mamma.

Mamma vi sitt älskade hav.
Idag har mamma födelsedag och skulle fyllt 70 år om hon fått leva. Nu fick vi inte fira det tillsammans med henne och det känns så otroligt tomt! Varje födelsedag åkte jag och barnen ner till henne på höstlovet för att fira henne och Petters födelsedag tillsammans, det är många fina minnen. Vi stod varandra så nära. Vi tyckte om samma saker att vi ibland fastnade och handlade samma grejer. Vi älskade samma sorts mat och ville kika i samma butiker och hade samma sorts humor. Åh, vad jag saknar henne. Vi tände ett ljus speciellt för henne ikväll, och tänker extra mycket på mamma. Mitt i det svåra får jag samma tankar som när hon levde..att detta skulle mamma gilla eller tycka om, och det känns som en tröst att vi var så lika. För i mina tankar är hon fortfarande så levande...

Inga kommentarer: