lördag 14 mars 2009

Apportering!!

Apportering..jä...a påfund!

Tränat hundarna i eftermiddag, vad annars.. som PG säger.
Detta med apportering är som en jävulens påfund!
Indy har blivit mycket bättre på att hålla den "fast" men kommer tillbaka med den som han är ute på skogsrunda. Lite hit och dit!
-Ihhh..kände jag tillslut. Snälla Lottie. Hur hade du gjort?
Där fick jag mej en lektion hur det ska gå till. Gud, va hon jobbade med Indy. Tacksam är han att jobba med för han ger sig inte i första taget. Nu vet jag hur jag ska gå vidare och även fast det kommer att ta tid, gör det inget. Bara jag vet hur jag ska göra. Tack snälla snälla Lottie!
Så ni som ska tävla....börja med apportering..genast! Vi skulle ha en genomgång på det, för alla behöver det på hundarna.
Vi var mer än plaskblöta efter 2.5 timmes träning kan jag säga.
Hanna var med och körde lydnad men BellaBus. Går hur bra som helst. Lilla Bella tickar på som en klocka jämte Hanna. Roligast på slutet när hon ronderade 2 värn för Hanna. Sen var det dax för kurragömma och leta efter Hanna som gömt sig. Hon är en rolig hund, Bella.
PG är på 40-års fest. Tog sin väääldigt gamla moppe, sen antiken, och drog iväg. Dom har säkert kul ikväll. Själv har vi tittat på melodifestivalen, så roliga är vi!
Nu ser jag framemot imorgon..vadå!
-Gissa!

Inga kommentarer: