måndag 23 mars 2009

Lite ditt och datt!

Russin har blivit en spårkatt
Macho och Indy i konkurrens.
Indy-Pindy-Päron i konkurens med Macho.
Dessa kort är tagna av Kicki och Nicke.

Nu har det slagit över, det säger flera. Jag och Lottie ligger i och tränar så det visslar om det..och kul är det.
Måste bara redovisa hur det gick med min plan på "Framåt" som jag hade i föregående inlägg på bloggen. Jag hade verkligen en jättesmart plan, verkligen.
Hade arrangerat en lång lina och i ena änden hade jag bundit Indys superduper-roliga bit-stock!
Jag snurrade linan runt två stolpar så när jag drog i andra ändan, kanade bitstock åt andra hållet. Det blev en jaktgrej med andra ord, Indys favvo-grej!
Jag var verkligen jätte-förväntansfull när jag gick ut och satte honom jämte mej, jag spanade efter bitstocken och den syntes inte för den låg i en jätteliten svacka, perfekt! Jag ville ju att han skulle springa framåt och sen skulle jag rycka till och han skulle få en rejäl överaskning och sätta ännu värre fräs!
Ja..överaskning blev det...
Jag skickade Indy på FRAMÅT!!!
Han sprang lydigt iväg som vanligt, fast utan gaist.
NU ryckte jag till i snöret så bitgrejen ryckte till och....upp i luften for två kattungar.
-Nehe!!
Indy liksom stannade upp i stället och funderade vad som hände nu.
-Kattjävlar! Morrade jag och SCHAS!!
Dom hade lullat dit och satt sej som vanligt på ett olämpligt ställe. Idag satt den ena och smaskade på Bessies korv i spåret. Vilka små retliga katter!

Bessie och Macho gick spår och det såg verkligen jättebra ut. Bessie tog hur många vinklar som helst.
Nu ikväll körde vi skydd också, det gick riktigt bra, jag är helnöjd. Peter är en mästare på att få hundarna att bita bra!

3 kommentarer:

Jeanette sa...

http://beathalandetsamson.blogspot.com/

Kolla in den nya bloggen!

Anonym sa...

En superanordning och med macho gick det ju super.Ja det är luriga katter.Funderade på om vi skulle köra ett pass framår nattkvisten eftersom du jobbar i morgon och jag har hela dagen ledig!!!!
Funkade kanon idag tyckte jag.Han har lyft sig ett par nivåer Indy!
God natt

Cia sa...

Visst, jag tar på mej pannlampan och kommer..