tisdag 17 mars 2009

Jädrar va gött!!

Från senaste kennellägret med Brian. Tusan va jag längtar!
Sol!! Med blåst i. Men va sjutton gör det. Då torkar det upp fortare bara, och det skadar inte så blött det är överallt. Ledig dag och fan va jag har dammsugit och torkat överallt. Jag som inte gillar prickigt i vanliga fall, hela köket och hallen är prickigt av intorkat lervatten. Nu är det rent under den nya skiten iallafall.
Skulle åka upp med spån att markera med till tävlingarna i Furusjö. Några galningar tränade fotboll eller nåt, det var som en skridskobana!! Hanna hann bara ut genom bildörren så damp hon ibacken och jag tappade säcken från flaket så hela fan sprack! (Säcken alltså, flaket sprack inte). Ut rann nästan allt spånet, räddade lite av det, in under A-hindret så länge. Shit också! Jag som var så glad att jag skulle kunna ta bort en av mina "kom-i-håg-lappar"som var just att ta med spån.

Vi har ju tränat idag jag och Lottie. Japp! Spår och lydnad, apportering, framåt-sändande. Hur i hela havet kan det vara så svårt att springa rakt fram?
Både jag och Lottie körde mycket just apportering, hopp över A-hinder och framåtsändande som serie. Hundarna var ganska trötta efter 3 timmar!! (skojar bara!) Så ambitiösa är vi inte..än!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 29-års dagen!!!!

Snart fyller du jämt! :-)

Kramar

Eva sa...

Grattis på födelsedagen!!!!
Kram

Cia sa...

cycolliJag känner att idag är Jeanette särskilt snäll (29 år). Du ska få en kram eller två nästa gång vi ses!!
Tack Eva för grattiset!

Kennel Piastigen sa...

Grattis på din dag!!!!
Kram Pia med familj

Åkarfrun sa...

Fru Johansson undrar vad du önskade dig....kram

Cia sa...

Ja, jag önskade mig något som ingen av mina arbetskolleger skulle önskat sig iallafall.Dom skrattade gott men dom känner ju mej. Inget romantiskt eller flärdigt precis utan en skyddsarm.
(En skyddsarm har man när man tränar skydd med hundarna)
Så glamorösa presenter önskade jag mej. Petter tyckte jag skulle önska mej pengar så jag kunde åka och köpa lite nya kläder, det har han rätt i också klart!
Knasig jag är va?