torsdag 5 mars 2009

Rätt svar..

Här är vi på träningsläger i Tyskland. Petra går med mig i spåret.
.. på förra inlägget är ett Norman-spår! Kan tillägga att Indy gick ett skogs-spår helt perfekt på alla vinklar och tog alla apporter. Haaaleluja!! Men så fick han ingen frukost heller. I den gamla strumpan hade jag lagt kattmat och en sten som tyngd och bundit ett snöre runt hela paketet.
Sen gick jag spåret och emellanåt duttade jag ner strumpan och jag har nog aldrig tidigare varit så noga med och tittat ut hur jag gick. Jag hängde små plstsnibbar i träden vid vinklarna. På apporterna hade jag lagt en klick kattmat vilket gör att han alltid går ända fram innan han lägger sig och markerar. I och med att han var så motiverad var det lätt att korrigera om hann skulle vika av från spåret.

Naturligtvis kom sop-bilen när jag lade ut spåret i skogen. Jag bestämde mig för att stå blick stilla medan den passerade. Måste sett helknäppt ut där jag gick djupt koncentrerad stirrande rakt fram och helt plötsligt doppat en strumpa i blåbärsriset. Onödiga ryckten hade kunnat starta...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äh det är bara att stolpa på i snåren, rykten är till för att folk ska lämna oss ifred! Nu lär ju inte han komma förbi på fika, mer bullar till mig!

Flum flum... men så blir man om man heter Jeanette och får husera själv i tre veckor, fett nice!

Neh nu ska jag fundera ut hur mitt spår ska se ut i eftermiddag, ska använda hela fotbollsplanen och se hur långt han orkar.... mohahahaha.

Kramar

Anonym sa...

Det gäller att tänka till.Är på väg hem efter en lång natts jobb skall vi träna nåt?

Cia sa...

Absolut!!