torsdag 12 mars 2009

Som virriga hönor..

Kicki och Uno. Inte virriga!


Badtajm på Äventyrsbadet kl 13.30 med Lottie, Millan, Linn, Hanna och jag hade vi kommit överens om per telefon på morgonen. Lottie skulle stanna kvar i stan sen och jobba. Jag tog egen bil ner och tjejerna skulle åka med Lottie...trodde jag ja.
Sen i vanlig ordning gasade jag ner till stan..poliserna hade gjort sig en hacka på min bekostnad om dom stått med fartkamera kan jag säga.
När jag gasar förbi A6, ringer Hanna. Jag är full av ursäkter när Hanna avbryter
-Var ÄR du, mamma.
-Jag är snart framme, är vid A6 nu.
-Jamen..du skulle ju hämta mej och Linn och Millan.
Vad nu då. Vad har gått fel?? Ögonen åker ihop efter att ha varit stelopererade ett par sekunder.
Tur att Lottie inte hunnit åka, hon trodde att jag skulle titta förbi och stod och väntade och undrade varför jag aldrig kom!!
Hur lätt är det inte att det brister i kommunikationen.
Var i stan på förmiddagen för Petter skulle köpa jeans. Hittade han några? Nej.
In igen på kvällen för att lämna en bil på "undersökning". Denna dag har jag varit i stan 3 gånger, jag har fått min dos så det räcker.

Många i ortsgruppen har kommit igång på alvar med träning, det är roligt verkligen. Ett härligt toppengäng tycker jag.
Ringträning och lydnad i Mullsjö ridhus på söndag kl.14.00 med korvgrillning. Hur många kommer?

1 kommentar:

Anonym sa...

Att vi ändå tog oss dit var ju bra efetr omständigheterna.Plask!