söndag 29 mars 2009

Spåra utan störning??

Musse Mus
Det händer hela tiden..Jag som hade som rutin att slänga in lite korv till katterna i stallet och stänga dörren fort som fan innan jag gick och la mitt spår. Idag kom jag ihåg apporterna..men inte att stänga stalldörren..så efter halva sträckan kommer katten MusseMus spårandes..Då önskade jag mej en pickadoll!!
Lyckades ialla´fall lura ut honom från spåret. Fram till att katten gått i spåret var det lite vingligt.. efter det gick Indy perfekt!
Vi körde en sväng lydnad och skydd också..känns riktigt bra måste jag säga. Tack till Peter och Lottie som hjälpt mej och hejat på mej!! Ni är bäst!
Nu måste vi köra lite lydnad och plats med skott också, ska inte vara några problemas..
Kan vi göra det på tisdag, Lottie?

3 kommentarer:

Anonym sa...

japp det gör vi!

Jeanette sa...

Hihi jag kan se en Cia med hagelbössan över axeln och korvpåse i fickan och apporter i högsta hugg ute på spårmarkerna;-)

Kan inte jag få flytta hem till dig så jag oxå får någon att träna hund med så där ofta som ni gör?

Förstår inte hur ni orkar! Helt sannslösa kärringar! ;-)

Tusen kramar på dig och en avundsjuk liten blick mot en superduktig hundförare! ;-)

Cia sa...

Åh, jag tackar jag. Vilken uppmuntran jag fick av dej, Jeanette. Det behöver man all man kan få, det är ju det som gör att man orkar. Visst tränar vi mycket jag och Lottie och det är stenkul. Därför börjar vi nu fråga oss hur det kommer att gå sen när vi tävlar, det funkar så bra nu så man vet aldrig, eller hur? Jag tar inte ut något i förskott utan detta kommer att bli en spår-test!