tisdag 24 mars 2009

Helt förvirrad!!

Jag är rörig!

Nu börjar jag röra till det ordentligt..inte bara hemma utan även på jobbet. Kommer inrusande i går vid 11, var sen för att jag tränat hundarna för länge. Hade bytt kläder och åkt till jobbet på 20 minuter, rekord!
-Ehh, du blev ledig idag..visst ja..glömde ringa..eh..han blev extra ledig och så!
-Ok, det gör inget, jag har massor av annat att göra iallafall. Phu, satte vid alla papper och grejade i lugn och ro och fick lite annat gjort. Bra!

Idag, sen igen..kom in-galopperande vi 8 och tjingelingar lite käckt.
-Men, duuu..du börjar 11 idag vá!
-Skojar du, eller?

Nej, det var inte på skoj. Shit..vände och åkte hem..satt med papper hemma då istället. Det syns tyvärr inte i en förening vad man håller på med i det alena. Att vara kassör är inte alls betungande men det är heller ingen som uppskattar det, inte med all tid man lagt ner på bloggar och hemsidan heller. Kanske är det det, men ingen påpekar det iallafall. Har gjort ett hästarbetspass som avslutade med ett 4 timmar långt möte, med det nya mediat:Streaming, likabehandligsplan och om-organisation. Harregud..jag måste göra nåt roligt!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Joho..då du gör ett kanonjobb!

Det är jag säker på!!

kram Kicki

Anonym sa...

Ja det gör du verkligen!
Lottie

Anonym sa...

Du får ta ordförnadeklubban i Alzeimerföreningen ,så tar jag vice posten.
Förr förra veckan så upptäckte jag i sista sekunden att jag skulle jobba så allt var lugnt men i förra veckan så blev jag påmind på dagen men trodde inte att jag skulle jobba jo men visst var det så och så blev jag försenad.Så det kan bli då!Så går det när man sätter upp sig extra.I morgon jobbar jag halvdag.

Jeanette sa...

Du är en klippa och för mig så är det ingen hemlighet! ;-)

Kram på dig!

Nettan sa...

Jag vet hur mycket arbete det ligger bakom och beundrar dig.
Har avrit i föreningslivet i många år och tyvärr är så det att alla vet inte hur mycket arbete man lägger ner , men jag säger som min namne, du är en klippa. Vill du ha någon hjälp så säg till, jag finns här.
Kram Jeanette

Matilda Edblom sa...

Vi är lite dåliga på att uppskatta de "skit jobb" folk gör för att allt ska fungera. De kanske är som med hemsida, många tänker "de är la bara att lägga upp en bil och skriva lite" Men de är inte att bra göra!
du är en klippa cia!
Undra va og habo skulle va utan dej?

Cia sa...

Tack för alla rara inlägg, nu är jag pigg som en mört igen!
Alla gör jättebra jobb i föreningen, det är det som göre´t!