lördag 21 mars 2009

Gladast i Habo..


Ja, jädrans! I hundträningen finns ett moment Framåtsändande som är hur knepigt som helst att träna in. Själva momentet i sig är simpelt. På komandot Framåt ska hunden från Fot springa rakt fram, fort och rakt till du kommenderar Ligg efter ca 30 meter. Det låter inte knepigt men att motivera hunden att utföra det är en anna sak. Bollar och matskål kan man lägga längre fram men gör att dom går efter synintryck vilket inte finns när man tävlar. Hundarna blir osäkra och vänder sig. Jag TROR att jag har kommit på en smart ide. Den ska jag prova!! IDAG! Det jädra momentet är som en nagel i ögat, det måste jag lösa. Har titta på hur mycket filmer på Youtube som helst på detta moment. VM hundarna springer som raketer. Ok..vad skulle få Indy att springa som en raket? Japp..det ska jag prova!

Inga kommentarer: