torsdag 13 augusti 2009

Allt som vanligt!

Det händer inte mycket annorlunda saker i mitt liv just nu, det består mest i målning och träna hund faktiskt. Klängde på en ställning igår och målade vindskivor. Av det blev jag alldeles vitprickig på benen av färgkladd.
När det regnade som allra värst skulle vi spåra, på med gummistövlarna och iväg. Lottie, Millan, Monica, Caroline, Hanna och jag möttes upp. Lottie föredrog röd vintermössa och kontrasten till det var jag som kom i kortbrallor!
Vi har börjat lägga ut varandras spår, jag och Lottie. Hundarna måste vänja sig vi att gå på någon annans vittring. Machos spår gick bra, la sej fint vid alla apporterna, slarvade bara ett uns på sista vinkeln.
Monicas Whoopie går metodiskt och ordentligt sitt spår, inget slarv här inte. Här missas ingen mumsbit, det bådar gott för framtiden. Hanna och Millan spårade med B-damerna, då är det full rulle. Hanna håller på att träna in Bella på IPO spår med läggande vid apporter, det ska nog gå.
Caroline spårade med Flacki och Kaxie, såg tyvärr inte spåren men Caroline var så nöjd.
Lite kaffe och snack på det, trevligt! Vidare till affären i gummistövlar, kortbyxor med vitprickiga ben och dyngsur, hu ja!
Idag lydnad om en stund, sen ska vi till Kicki och Nicke på kräftmete i Tidaholm, ska bli kul!!

Inga kommentarer: