torsdag 6 augusti 2009

Så kan man också se det!!

Va fint det blommar vid lusthuset...

Härligt med lite sol och värme, det kan man verkligen sakna.
Lydnadsträning igår på klubben, känner att det är dax att dra igång träningen på allvar igen, det ska bli väldigt roligt kan jag säga. Det är viktigt att göra roliga saker som ger energi (det finns annat som drar ner det hela.)
Håller fortfarande på att skrapa och måla fönster, jag börjar undra om jag drar ut på det med flit? Har kommit på att jag tänker och reflekterar väldigt bra med en skrapa och pensel i handen.
Ett avbrott i den hanteringen blev det när tjejen som numera har hästarna Fakir och Pepsie ringde. En väldigt pigg och alert tjej som vill göra allt det bästa för hästarna. Vi kom att prata om foder iallafall och om havre, Fakir mår bäst av krossad havre för han har snabb matsmältning...
-Du bör ge honom krossad havre, var mitt råd.
-Jaha!!!! Ja..ja fixar det, jag kan ju mixa det i mixern.
Men det är ju för härligt!! Min bild och hennes bild stämde inte alls men orden var densamma, så kan det gå.
Vi fick oss ett ordentligt skratt iallafall...Det är ju aldrig fel!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Efter en natt med varierande frossa, stressblåsa och en urdålig rygg så ska även jag köra igång med lite mer träning, Samson måste få göra något eftersom han är på väg att bli ett monster och är inte sen på att testa nya saker.
Igår på dagis så satt han helt plötsligt i gallret (!!!?) mot en som gick förbi för att hämta sin hund... hmmm min lilla "söta" kille besitter ett mindre odjur om man inte är tuff på honom. Tyvärr så är jag ju så blödig nu när han är "sjuk"... dax att ta tillbaka allt igen... typiskt...

Tänkte kolla på den lokala klubben hur desar plan ser ut... det är ju 4 mil till vår egen träningsplan... nya miljöer brukar vara uppfriskande:-)

Lycka till och meddela mig om när den inplanerade 2:an är;-)

Kram

Winter och Umza sa...

Vilken härlig plats! Ja, ibland önskar jag att det kunde vara sommar året om...
Men i och för sig gillar jag när det knarrar snö under skorna oxå, men det är sällan vi har såna vintrar längre. Ja det får bli träning så öronen ryker i höst:) Ha en bra dag i underbart väder!