måndag 24 augusti 2009

Typiskt mej..

Det där hundhuset vi tog hem häromadan skulle börjas fixas till, just det!! Taket skulle bytas så av med det..jääädrans tungt!!
1 triljon myror hade byggt bo därinne..Schas!! Insåg att färgen inte skulle räcka men blev så sugen på att börja, så va då..
Målade framsidan röd i allafall, vita knutbrädor..snyggt. Bellas hundhus måste med få lite ny färg, så då målade jag lite där också..Plötsligt rev jag ut ett gammalt tak därinne som varit regnskydd..samtidigt som jag målade..och rensade ogräs..Plötsligt målade jag på dörrfoder runt förrådet..OCH sprutade ogräsmedel..sprang och hängde upp tvätten..Tittade på klockan..Nähä!! NU skulle jag varit på skolan och hämtat Hanna. Vad håller jag på med .. ??
På kvällen var jag nere hos Peter och Lottie och hämtade lite energi med att träna hundarna, roligt! Lite god glass och pratstund blev det innan det var dax att åka hem, tack tack, det var smaskigt! En kvällspromenad med hundarna i skogen.. Vilket härligt väder, jag njuuuter!

3 kommentarer:

Åkarfrun sa...

Cia lilla, du är inte ensam om att börja med 18 grejer samtidigt....det är mer regel än undantag här...

När blir det bärsa? Kram

Cia sa...

Jaa, det måste bli snart, det skulle sitta finnt med några!!

Anonym sa...

Bärsa Bärsa Bärsa..! ja kanske tar cyklen från Ballarp och kommer ner och tar en i helgen.. Kram Eva