söndag 23 augusti 2009

Hundgård och grävning.

Bella tänker genast flytta nya hundhuset genom att ta rejält tag.
Min nya rabatt
Idag fick det bli träning på förmiddagen med hundarna. Peter hade bråttom iväg på möte och Lottie skulle stressa iväg till jobbet. Själv passade det mej ganska bra när det var folk på väg hit på eftermiddagen för att fira PG som fyller år.
Känns ganska tråkigt att inte åka som vanligt till Furusjö men det får bli på onsdag istället. Det blir lite tomt liksom. En hel söndageftermiddag med familjen var inte dumt det heller, det händer väldigt sällan.
När PG hade den ena maskinen hemma bad jag om en liten grävning till min syrén-häck.
Oj Oj! Jag vet inte hur jag ska reda upp detta, fram kom massor av stenar, antagligen var detta stensamlingen från åkern jämte. Hmm! Nu fick jag mer sten att sätta överallt, glad blir nog den som klipper gräset över all sten jag lägger runt rabatter och alla möjliga ställen! Själv behöver jag inte klippa gräset mer sen jag fördärvade ett nytt klippaggregat en gång. Usch ja!
På kvällen åkte vi iväg och hämtade ett hundhus till Indy..Ett projekt till. Taket ska bytas och lite småfix men det blir nog bra. Nu ska jag greja ihop en smörgåstårta..jädrar va gött!!

4 kommentarer:

Winter och Umza sa...

Hej, jo det var könstigt utan er där idag, ni tillhör ju liksom...inventarierna:)Men ni jobbar ju på bra och jag hoppas det går jättebra för er! På tal om gräsklipparen, det var en schysst kille du har- jag har nog kört sönder 2-3 gräsklippare de senaste åren och jag slipper minsann inte klippa. Ha det gott och hälsa födelsedagsbarnet så syns vi på Onsdag.

Anonym sa...

ja hälsa nu och gratta Pg innan jag glömmer bort det!Lottie

Anonym sa...

Ja,gratta från oss oxå!

Kram Kicki

Cia sa...

Tack det ska jag göra, nu blir han mallig också över alla grattisar!