lördag 16 januari 2010

Blandad lördag..










Dagen började med ett träningspass med Posse Pho, han är helt med på noterna kan man säga. Han vill verkligen lära sej men sen måste man ha förståelsen för att det ska befästas också.
Allt är fortfarande ganska nytt, men verkligt glad och positiv hund och vill verkligen vara till lags om man säger så..
Vi har tränat mycket FOT på vägen här fram och tillbaka med munnen full av korv..Det är toppen tycker Pho. Han kommer verkligen ihåg vad jag vill..det visade sig i sen när vi skulle gå promenad, vi gick på samma väg där vi gick fot strax innan och vem kom springande och gick fot utan kommando??
Jahaaa, så tänker han alltså!!
Då gick vi hem och hämtade apporten..och gick till stället där han och jag busat och kastat pinnar..(motionerat i djupa snön, menar jag)
Kastade iväg apporten..japp..full fart ut och hämtar, belöning när han kom tillbaka ..med korv igen.. Ja sådär kan man hålla på att trixa.



Snöskotern brummade igång på förmiddagen och PG och Hanna brötar iväg en sväng på den, ser gött ut ..



Glad är jag åt Peter och Lottie och Eva..Den stora roliga händelsen igår var alla Hellavalpar, tänk 8 stycken Hellamonster!! Det lär bli fart och fläkt på dom bevare mej väl..och hoppas det finns några som blir kvar runt i kring så man får följa dom ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi syns bis morgen.Härligt vad du ligger i!!!!Lottan Pottan

Cia sa...

Ja men du själv då!! Du tränar dubbelt så mycket jämt. Där ligger jag i lä, du!!
Vi ses imorgon..gött!!