söndag 24 januari 2010

Ridhusträning..






Idag var det träning i ridhuset, Caroline hade fixat det. Som vanligt bråttom och iväg försent.. Ankom till Edmans och där var det försovet. Ja ja, det ordnar sej..jag får nykeln att stuva in min hundbur till Lotties bil, när jag dra upp bagageluckan går larmet, typiskt. Tyst på den och placerar ena hunden i hundkärran..Den andra kan få vara lös, tänkte jag.
-NEJ, vrålar det bortåt..Oj där kom Lottie med Bessie och Hector också, får in min hund i buren igen och så var det bara att skotta all snö av kärran..tina upp låsen på densamma och haka på kärran..Lottie höll på att gasförgifta mej innan och prickat in dragkroken med bilen bara..Höll på att missa att kärran inte låg på kroken ordentligt. När vi väl kommit iväg hittar vi inte Lotties plånbok..den låg i hundkärran visade det sej efter att vi stannat och scannat bil och kärra. Bra, då åker vi vidare. Bara en stunds försenade kommer vi på plats och det var skööönt att kunna gå normalt och med fart när vi tränade. Att vi är ett bra positivt gäng som vill varandras bästa är så skönt!! Nu kör vi...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har så rätt så och du är ju en klippa av dess like!!!