måndag 18 januari 2010

Kraften!

Läste en så bra artikel skriven av Anna Skipper för ett tag sedan och grunnat på den. Nu idag var jag tillbaka på det stället igen där jag hade läst artikeln och min lycka var stor när jag hittade den igen. Läste den flera gånger och sög åt mej och bekräftade, visst..så här är det!!
Tyvärr var det fullt i väntrummet så jag kunde inte sno varken tidningen eller riva ur artikeln! Hmmm..
Artikeln handlade om sin egen inre kraft, om man ska lyckas eller inte.. Hon menade på att tur och otur inte fanns, (tusan också!) utan man skapade förutsättingarna själv för det. En del anser sig ha enorm otur eller vara drabbade av det ena eller det andra eller att andra bara har tur hela tiden..är det verligen så?! Tror inte det. Mycket kan vi vara med och påverka och tänka tanken längre än för stunden..(lätt sagt va?!)
Mmm, kan hålla med om det..men ibland finns det liiiite otur iallafall!!

7 kommentarer:

Åkarfrun sa...

Ja Cia, det finns otur....

Cia sa...

VA!! Trodde nästan de..

Jeanette sa...

Eller låt oss kalla det dålig tajming! Jag har en liten farmor som alltid tajmar perfekt det med min födelsedag... Lustigt att man kan lyckas med det i 17 är! -suck-

Kramar

Winter och Umza sa...

Anna Skipper är farlig!

Cia sa...

Va?! Är hom farlig?! Hur då..

Winter och Umza sa...

Det har jag sett på TV.
Hon spänner ögonen i människor och väser; Du har fått i dig fett motsvarande fem ICA-påsar senaste månaden. Nu blir det algavkok och bönor för lilla damen i sju veckor.....Och där sitter man med sin chipspåse och bara skälver.....

Cia sa...

Fyyyy, vilken obehaglig människa!!
Hu!!!