lördag 9 januari 2010

Inte så illa faktiskt!!

Det var inte alls lockande att lasta in hundarna och åka och träna, det ska jag erkänna!! Anledninen är ju kylan och all snö, surt!! -14 grader!
När jag kom ner var Lottie och Monica redan i full gång. Monica körde linförighet med Whoopee och började med vändningar, en del blev himla bra..heja Monica!! Lottie tränade på med Macho, han är fortfarande lika gasad och alert. Inga ledsamheter där inte!!
Bessie var också med och körde lydnad, en pärla till hund det där.
Pho börjar bli bättre på linförighet också, vändningar har jag börjat lägga in.
Indys lydnad filar jag på, han är verligen en go hund. Från att koncentrera sig till max till att explodera i lek, när jag bjuder på det..tar max 2 hundradelar!! Vilket paket!!
Lite korta bevakningar testade vi och några bett. Funkade så bra med Pho!! Han blir rätt pissed när han inte får ärmen kan jag säga..ha ha!!
Macho var pigg som attan..tar i ända från tårna.
Den som gjorde galant bevakning idag var Indy!! Han har alltid gått i och stött eller tagit ett smakprov, men inte idag. Satt rakt, bevakade en bra stund och sen ett bett!! Kul!!
Snacka om att jag var taggad när jag åkte hem.. 2 bra pass med 2 bra hundar!! Japp!!

2 kommentarer: