tisdag 5 januari 2010

Va´konstigt?

Vi skulle till Norman och hans familj och hälsa på i Kungs-Lena, jag och Lottie. Vi gasade iväg när det började skymma och i Mullsjö fick vi
ett SMS från Norman: Hittar ni?!
-HA! Klart vi gör, tyckte vi. Vi har väl varit där förr!!
Efter en stund ringer han också och försäkrar sig att vi är rätt?!
-Japp!! Vi är helrätt!!
Men så var vi nästan framme i Skövde efter en stund, det var helt fel, det förstod vi. Typiskt, vi får ringa och be om en vägbeskrivning.
Det blev tyst i luren i några sekunder..sen ett skratt. En liten omväg blev det so what!! Fram kom vi.. Att vi hittade till Eva på Klostergården på hemvägen för att plocka upp Hanna är ett rent under.. Mmmm..
Tränat kontaktövningar med Posse Pho och reisat i snön, så nu är det snart dax ut igen.
Lite pulka har vi hunnit med också under dagen, Hanna Lina och Freddie åkte medan jag och Eva stod och tittade på..
Ny dag nya möjligheter...Japp

8 kommentarer:

Eva sa...

Ja mina vänner ja finner liksom inga ord att beskriva erat lokalsinne!!!

Monica Enthav sa...

Kanske dags skaffa en GPS nu då!!

Cia sa...

Ja, GPS borde finnas som standard i bilar idag. Helt rätt Monica!!
Tack Eva för hjälpen med Hanna igår!!

Anonym sa...

Cia ,jag ser nu att jag jobbar hela påsken plus 10 och 11 april med tnke på Mh så vore det bättre 17 och 18 april.Lottie
Hinner du maila Norman,jag skall iväg nu!!!

Anonym sa...

Nemas problemas Eva

Jeanette sa...

Kan ana en bild för mitt inre hur självaste färden gick till! ;-)

Tack vännen för goa tankar på bloggen, jag är nog lite fast i det svenska tänket och ororar mig för vad folk ska tycka. Men vad spelar det för roll, så länge jag och de som känner mig väl vet och kan stötta mig utefter min förmåga:-)

Lycka till med det kommande året gumman! -håller tummarna-

Anonym sa...

Cia,Jag får försöka byta helg,såg att maria Lauren bokat in sig den 10 april ,inte säkert att det funkar men det är ju långt tid.vi håller fast vid datumen.Lottie

Nettan sa...

Ja där skulle man suttit som en lite fluga och fnissat!
Kram Jeanette