fredag 15 januari 2010

Det ena utlöser det andra..så att säga!

Ett fint skåp mamma målat med romantiska rosor på..


Skulle plocka undan tomtarna och lite grejer, det slutade med (nåja om en vecka då) att jag gör om i hela tv-rummet. Flyttat runt möbler, fram med målarpenslar, djupdykning i lådor och hyllor i förrådet efter grejer jag vill ha fram, och det finns verkligen mycke grejer..efter mamma.
Nu ska jag plocka fram godbitarna..
Målat om ljustakar, gammalt bord och nu ska jag ta tag i det stora trä-dockskåpet. Mamma gjorde såå vackra dockskåp, ser ut som gamla "kråk-slott", det är altaner och balkonger och fina fönster. Till och med att hon gjorde möblerna också. Ska ta bilder på det sedan och lägga ut, helt fantastiskt är det.
Letade efter ett speciellt gammalt fönster jag visste att jag hade "någonstans". Åh, vad jag letade, till slut hittade jag det..jisses va glad jag blev. Har mycket gamla fönster, dom är så fina. För ett antal år sedan köpte jag 6 jättestora gamla spröjsade fönster, vet precis vad dom ska vara till. Mitt orangerie, det låter det. Få se vilket år det blir, dom ska nämligen kittas om först..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh dom dock skåpen som är så fina riktiga konstverk! Hon va väldigt duktig din kära mamma.. Eva

Cia sa...

Ja, det var hon. Jag saknar henne varje dag..

Anonym sa...

Gud vad du grejar!Kram.Lottie