tisdag 5 februari 2013

Att överlista en gammal märr..


Nu är det krig!!

25 år gamla shetlandsponnyn Freja rymde från hagen igår.. tre gånger! PG var inte jättenöjd när han var själv hemma och skulle ha fatt i henne :) Bråttom iväg hade han  med ... OMG!

Så i dag satte jag upp den tredje ståltråden, en mitt i mellan. Spände upp alla tre ordentligt.. Tog en jäkla tid men lika bra att göra det ordentligt resonerade jag, vi kan inte ha shetlansponnys vimsande här på gärdet..

Hade lagt upp en jättebra taktik för nu skulle hon bli överlistad.. gamla Freja Plopp.. ha ha!! Vilken chock hon skulle få!
Hö och vatten ut i hagen, sen Helmer.. Sist Freja så jag skulle kunna koppla i elen snabbt som fasen.. Tänkte unna mig en kopp kaffe och se på när hon kraschade med el-staketet (elakt! men det är ju för hennes bästa.. också )

Hon sprang fram till sitt utbrytarställe och jag njöt..  He he!!
-Skutt var hon igenom!
Jag plockade upp hakan och mina staketgrejer och slog av elen och gick in i hagen.. Blev liksom lite hadlingsförlamad där under 10 minuter.. Stod och funderade medan jag tittade på Freja som mumsade gräs.. Vad göra?

Joråsåatte! Jag ringde till Lena Bratt och ska nu åka och hämta en klippmaskin, jag får raka av henne pälsen på bringan och under magen. Denna enorma päls skyddar henne från stötar..

Ev får det bli en fjärde tråd!! Jag ger mig aldrig.. Jag är envisare än en gammal märr!! Japp!!

Inga kommentarer: