söndag 10 februari 2013

En helg rusade förbi.. visst..




Ingen hundträning för min del! Indys trampdyna börjar bli fin och han blir så jäkla galen när han inte får göra något förutom att gå på korta promenader!! Han ska kampa med ALLT! Håller stenkoll på mig om jag inbjuder till någon rolig aktivitet. Det räcker med att jag tittar in i hans ögon lite längre.. eller att jag greppar tag i något när vi är ute så är han genast framme.
-Ska vi köra en rolig lek, eller?
-Gah! Inte lite irriterande när man ex ska skotta snö!! Men himla kul att han är gasad!! Om jag ska vara ärlig har jag tillåtit honom att vara lite olydig men i rätt sammanhang. Enbart för att jag dämpat honom i lydnaden. Jag ville ha bort ljudandet och sänkte driften på honom istället, vilket var helt fel. Skulle satt krav. Väldigt svår balansgång det där. Undrar när jag ska kliva över det trappsteget?
Johan var inte nöjd med mig på sista träningen. Hoppas han skojade när han sa att han skulle rappa mig över fingrarna om jag inte bättrade mig :)
Jag är så jäkla grymt tacksam att vi har gott folk runt oss i träningen. Och allt ska inte vara topp jämt, det hör till att man åker upp bland molnen och sen krasch-landar. Nya tag bara!

Nästa vecka är det sportlov och det finns lite kul att göra. Vi ska åka till Knaggebo en dag och åka skidor. Till ridhuset kommer vi åka en del o rida.
Sen blir det att komma igång med hundträningen igen.. Woppaaaa!! Jag vill åka och träna flera dar denna veckan. Jag o Pernilla har en plan :)

Inga kommentarer: