lördag 23 februari 2013

Vad håller man på med egentligen?


I dag har vi kört lite lydnadsträning jag o Pernilla. Saken är ju den att vi inte har tränat så intensivt det sista och till på köpet på var sitt håll en del, och visst märks det.. Både på en själv och hundarna!
Man kan ju undra vad man håller på med ibland! Helt solklara saker missar man.. Tur att någon kan säga till !!!

Innan vi startar har vi alltid ett snack hur vi tänkt att lägga upp träningen för varje hund och funderingar över vad man känt själv dom sista passen om vi tränat själva .. Det blir lättare om man vet vad man ska titta efter och fokusera på och tala om vad man ska ändra på för att få fram det tänkta.

Jag hade varit väldigt statisk och förutsägbar i min träning, han listar ut direkt och anstränger sig mindre.. Vilket jag känt av. Pernilla hade lite typ samma.. kom vi på:)  Åh vad värdefullt att ha en sån träningskamrat som bryr sig och vet vad jag är ute efter och känner hunden så väl.
Hon har ju sett oss i så många situationer och träningssammanhang. Grymma Pernilla!!

Lite nya infallsvinklar och positiv coachning ger vi varandra.. Göttans! Blev ett andra superkort pass.. Och det var verkligen superkort!! Bara för att checka av lite det vi pratat om att vi skulle behöva ändra på..
En annan hund fick jag med mig ut minsann.. Bara check och sen in igen..
Där låg han och ville ut igen så det hördes:) Fint!

I går kväll hade vi lite folk här hemma. Petra, Emil, Björn, Challe och Petter. Hanna hade en kompis här också som skulle sova över. Dom hade varit i stan och shoppat också....
Bastu blev det för en del och lite bärsis. Petter hade jouren så han hade fått rycka ut om det skulle blivit snö, skönt för PG att slippa någon gång...

Nu har PG och Petter tagit med sig hundarna ut på Hökensåsrundan..

Och jag tänker ta en power-nap.. I denna soffan!!

Inga kommentarer: