onsdag 13 februari 2013

Träna träna..






Träning på schemat idag. Indy fick enbart vara på platsliggning i hallen vilket var väldigt orättvist tyckte han! Inget jobb alltså! Missnöjet hördes ända in när han fick gå tillbaka till kärran, fint! Det ska taggas tills på fredag då vi ska dit igen :) Mollan fick ett pass med lek och korta stunder med krav. Hon växlar fint mellan delarna med koncentrationen.. Börjat träna in Klick och belöningen bakom ryggen med bollen.. Det fattar hon snabbt!
Pernilla tränade på finfint med sina jyckar. Pernilla vill ha högre drift på Zuma. Vilket kom när vi ändrade några detaljer. Gjorde en väldig skillnad, härligt!
Pike är igång och det händer nya saker för varje gång jag ser honom, en härlig hund. Jättekul!! En lyckad träning och ser fram emot fredag.

Jo just det! Skjutsade Hanna och Maria upp till Hannas ridlärare som bor strax intill så dom kunde hjälpa henne lite.. Och när jag åkte förbi Kyrkekvarn, som vi skulle vara och träna i, så stod en massa polisbilar där!! Fasen!! Hundförarna var där och tränade och jag skulle förmodligen missa det, satan! Pernilla fick se lite skyddsarbete, va avis jag blir! Hade varit kul att se..

Efter träningen åkte jag upp till Emelie igen för o hämta tjejerna. Maria och Hanna skulle rida, så en ridlektion fick dom var på fina Wille. Hjälp va kul! Gick jättebra för båda tjejerna, barbacka red dom också.. Så nu har dom träningsvärk som heter duga.. Ha ha!!

Innan jobbet i morgon skjutsar jag dit Hanna igen, hon ska hjälpa till där i morgon också.
Tänk vilken lycka!

Inga kommentarer: