fredag 1 februari 2013

Huvudsäkringen small av i morse..



Så pass.. Super superbråttom till jobbet idag. Inget fick gå fel, instruerat Hanna hur viktigt det var att hon inte skulle missa skolbussen idag.. för jag kunde inte backa upp och skjutsa henne.. Vi hade besiktning på en lägenhet och tid att passa!
Stressar ut i stallet, inget var förberett med mat. Helmer stod med fleecetäcke på, inget utetäcke alltså! Då började det tända till alltså.. Slött!! Sprang som en gasell fram och tillbaka till hagen med vatten och hö och bytte täcken och ut med kräken.. Hanna kommer en stund senare när jag höll på att gå i atomer.. Iväg for vi ut till bussen..
Självklar missade hon den..
Så idag fick hon gå till skolan.. 8 km morgonpromenad!! Kom till skolan prick 9 när hon började.. Bra jobbat ändå.. Hon bet ihop och tog konsekvensen..
Huvudsäkringen hade nog inte brunnit av om det var första gången detta händer med slarv, men det händer och det funkar inte.

När jag bytt ut säkringen ringde jag i allafall och kollade hur det gick, jo då det gick bra.
No hard feelings utan hon förstod min reaktion, det är ju huvudsaken. Nu funderar hon på att gå till skolan dom dagarna hon börjar senare när det blir lite varmare ute.. Ja det var ju ingen dum ide..

Det är inte bra för närminnet när huvudsäkringar går för oj vad jag har flummat runt idag.. Kan bara skratta åt det för inget annat hjälper :) Ny dag i morgon och då får det bli lite hundträning igen inför söndagens pass för Johan. Sen ska jag hålla tummarna för en vän som ska tävla..

Inga kommentarer: