torsdag 15 november 2012

Jamen e de gött elle?

Lilla Helmer..

Kommer precis hem från träningen i Skövde, där det varit IPO kurs idag. Jag hade gjort upp min plan hur jag skulle köra i lydnaden.. O visst fick jag frågan av Micke.. -Hur tänker du köra idag då?

Det var ju så att förra gången inte var så lysande.. så jag fick påbackning och så.. Men det gick så attans bra. Fokus låg på koncentration o position.. Gick så göttans bra :) Pernilla gav lite kommentarer som uppbackning.. eller en pisk på ryggen då!!
Det som jag är allra nöjdast med idag är skyddsträningen.. Äääääntligen börjar han att komma i rätt fack!!  Men dock en bra bit kvar och sen vad som händer i skarpt läge på tävling får vi se då.. :))
Såna bevakningar har han aldrig haft innan utan skallat i frustration.. i dag var det fast skall med mening i.. Ett jättefint arbete av Sebben o Micke.. Dom är guld värda!!
Eftersnacket blev bra också.. Ett liljeholmen tändes i skallen.. bara sådär på mej.. precis när jag sa det..
Hunden måste ligga i rätt fack.. Meeen.. då vill det till att JAG är i rätt fack också!!
Planering, fokus och koncentration :) Satt som en käftsmäll..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såå fint jobbat i dag! O som du skriver Indy va så Jäkla BRA i bevakningen, wow, vilket skall, vilket jobb :-)!

....Tur det va ett liljeholmens ljus o inte ikea som tändes :-), för de är kvalité :-) :-)!!!! Pernilla

Cia sa...

Ha ha där!! Det såg väldigt fint ut med Louie också.. Han kan hoppa OCH bita i kudden, riktigt fint!! Nu bara gasar vi på..