måndag 26 november 2012

Riktigt gräsligt!!



PG och hundarna tog en jäkla tid på sig att komma hem från morgonpromenaden på Hökensås!! Morr!!
Han åkte vid 7 och kom tillbaka 11.. utan Mollan!! Hon hade dragit som en avlöning rätt in i skogen när dom nästan varit framme vid bilen igen.. PG o Indy gick samma runda igen.. eller 4 varv blev det.. ropandes.. Ingen Molla..
(Efter att ha kollat platsen senare fanns både älg och vildsvinsspår..)


Hela dagen har vi ropat o letat.. Ringde polisen o gjorde en anmälan.. Ringde alla pensionat runt i kring.. Nej inte där heller.

Vi går alltid samma promenadrunda och parkerat bilen på samma ställe så vi tänkte att det får bli själva basen. Så vi la ut filtar med våran vittring på och ställde dit Duetten med dörrarna öppna så hon kunde känna igen sig och förhoppningsvis stanna kvar. Mollan ÄLSKAR Duetten, skogsbilen :) l.. Den bilen använder vi alltid när vi åker till skogen med hundarna. Då hade hon ju kunnat hoppa in i den var vår förhoppning, o stannat där!!

I går kväll var det 4 bilar som cirkulerade runt på Hökensåsvägarna..  - Som att leta efter en loppa i en höstack ungefär!! Challe, Henke, Eva, Pernilla och vi..

Sista gången var vi där och kollade vid 21.30 på kvällen, tomt! .. Då fick PG telefon om att åka och ploga och salta..
Jaha..

Var på väg in i duschen när telefonen ringde.. En jycke hittad utanför Mullsjö meddelar polisen.. Fick prata med tjejen som hittat den lösa hunden.. Kan det vara Molly? Det lät som Molly på beskrivningen och jag o Hanna slängde oss i bilen.. Hon hade sprungit långt Molly.. Flera mil fågelvägen och det brukar dom ju inte göra.. Springa rakt menar ja!! Ett mindre snökaos utbröt när vi åkt en bit .. HJälp vad snö! Sista biten gick i 40 kilometer och i mitten på skogsvägen.. Vi var ganska säkra på att det var Molly men tänk om det inte var hon!!
-Är du nervös mamma? Säger Hanna..
-Nej du då? säger jag
-Jag skakar!! Jag är så glad, jag tror det är Molly! Jag vill så gärna att det är hon..
- Det vill jag också..

När vi stannade vid huset satt dom på en bänk på verandan..
-JAAAA!!! Vrålade både jag o Hanna, det var Molly!! Tror biltaket lyfte!! Ut ur bilen och ropade på henne.. Glad blev hon men först var det som hon trodde att hon hörde i syne.. Va!! Är NI här!!?? Klapp och puss och skutt.. sen släppte hon inte bilen med blicken .. In hoppade hon och vi tackade såååå himla mycket och gav lite pengar för hjälpen.. Jag är dom tacksam för evigt..

Vi fick oss berättat att hon egentligen varit några kilometer bort hos någon granne och försökt att bryta sig in genom hans ytterdörr nu på kvällen.. Han hade blivit livrädd och ringt till dom..
- En stor svart o brun hund försöker bryta sig in hos mej.. Kom o hjälp mig.. vad ska jag göra!!
(Tänk va bra att Molly gjorde det :) !! )

Nu är hon tröttare än tröttast.. Så skönt att hon är hemma igen..
Ett jättetack till er alla som ringt, SMS:at, delat inlägget på FB, stöttat, letat, erbjudit sig att leta. nI är så underbart fina allihopa!! Vad det kändes skönt att så många vill hjälpa oss i letandet!! Jag hoppas att jag får tillfälle att hjälpa tillbaka någon gång!! Kram till er

2 kommentarer:

lenabratt sa...

Usch vilken mardröm ! Särskilt nu när man vet att det finns vargar häromkring också. Undrar varför hon sprang så långt ! Och tänk om hon kunde berätta vad hon varit med om ! Och bilarna ! Usch !

Tur att det blev ett lyckligt slut i ala fall och hon ser ju väldigt nöjd ut där hon ligger nerbäddad med kudde och täcke :o)

Cia sa...

Hon gör inte många knop idag kan jag säga.. Ligger ömsom på sidan o sen på rygg och sover.. sprattlar lite med benen ibland.. :)