tisdag 27 november 2012

Positivt fel..


Goa Matilda hade fixat kaffe och supergott fika!! Wow!! 

 Tummen upp för det!!
Thea och Pontiac och Hanna och Helmer. Emmy som också var med kom tyvärr inte med på bilden..

Positivt fel!! Det är ett ord jag gillar!! Ett fel som är positivt.. Ett ord som kommer från Johan Holmlund.. Ett beräknat fel som uppkommer när man tränar rätt. Klurigt eller hur? Hunden ändrar plötsligt sitt beteende i ex. spåret och det kan man uppfatta som att hunden jobbar mer felaktigt mot vad man önskar. Men steget efter det är att hunden tvingas tänka om och hamnar rätt!!

Positivt fel-ordet kom tillbaka idag när jag och Matilda tränade våra jyckar i lydnad en sväng i Mullsjö. Efter lite kaffe och snack gick vi igenom träningen och det var då det kom upp, ordet.
Jag tränar position och koncentration med Indy och han tystnar när han tvingas vara i fokus, då hinner han inte ljuda så förbannat.. Matilda gav mig tips på längre sträckor... då blir han helt tyst. Så fort det blir en förändring blir det små ljud! Superbra, det hade jag inte tänkt på.

Nu längtar jag också sååå innerligt efter Pernilla och våra intensiva träningspass, det brukar göra susen och ge ett skutt framåt.. Bästaste träningskamrat och finaste vän :))

I kväll var vi i ridhuset en sväng igen, några till av Hannas kompisar är där också och rider, jättekul!

I morgon drar jag o Eva Svanbergskan till Ullared och tror att vi ska hitta en massa julklappar.. eller hur? Ihop med andra halvan av Sverige.. Är det lång kö in, lägger jag mig o face-bookar eller sover i bilen, helt säkert!!

Lilla Mollan börjar likna sig själv igen efter rymmaräventyret.. Jag har nu en egen ihop snickrad teori om vad som kan ha hänt.. Den kan jag dra någon gång när jag är på det humöret.. Analyshumöret :)

Nu ska jag sitta uppe en sväng till och vänta på att Hannas brallor blir klara i tvättmaskinen, i morse drog hon en bell i sketen här ute och jag LOVADE att jag skulle fixa dom rena tills i morgonbitti.. Dom är lika skitiga fortfarande.. Jodå! Trodde att jag stoppade dom i tvättmaskinen.. men det hade jag inte.. jag hade slängt in dom i torktummlaren direkt tydligen..  Ja så blir det ibland.. TUR att jag upptäckte det ikväll alltså..

Inga kommentarer: