onsdag 28 november 2012

-Vi kör på känsla!! Eller hur?

Kaffe och bulle hör till.. eller är bra att ha om man inte ska svälta ihjäl om man kör längre än man behöver..

Idag åkte jag och Eva för att shoppa på Ullared.. Julklappar och annan bröte vi tror att vi behöver..
I allafall när vi åkt en bit så kläcker Eva att vi ska svänga av mot Smålandsstenar nånstans, det är då vi inser att vi kör på helt fel väg! Vi kör mot Värnamo på E4:an och inte på Nissastigen som man bör göra om man ska köra kortaste sträckan.. -Ja men va faan.. Eva har en svåger som är en fena på att hitta så efter lite trix var vi på rätt väg då..
Vi kommer liksom bakvägen in i Smålandsstenar och jag tycker att vi ska ta av åt Varberg.

-Nej vi ska till Smålandsstenar först nu!
-Vi är i Smålandsstenar!
-Jaha!
Vi KAN hitta! Tjohoo!!

Vi svänger av och nu känner Eva verkligen igen sej efter några mil! Eller ja.. Total förnedring känner Eva när svågern inte svarar och det blir att ringa systern.. Jodå, vi är rätt! Min karta i telefonen verkar knäpp så den litar vi inte på!! Och det går inte att lita på mitt lokalsinne heller.. Evas svåger undrade vem som var med mer i bilen och han önskade oss lyckat till med resan när det var jag.. Det var ju snällt!



Sen skulle vi u hem också och det var plättlätt:) Vi visste hur vi skulle åka iallafall men inte riktigt var vi var alltid..
-Här har jag varit och ätit julbord.. På Isaberg eller vad det heter, säger Eva.
-Isaberg! Det passerade vi för 3 mil sen..
Ja så där håller det på.. Som Eva säger.. Vi kör på känsla!


Inga kommentarer: