onsdag 26 december 2012

Äntligen dax..

I dag var det dax att hämta en massa hö igen.. Eller hur? Men jag blir lite glad över är att jag varje gång prickat in att backa in transporten i hölet i ladugården.. Det ni!! Inte kattskit precis! Så nu när jag mallar mig kommer jag missa och strula nästa gång det blir dax antagligen..


Sen kom Pernilla och vi packade hundkärran och drog till Kyrkekvarns aktivitetshall för o träna lite.. Jajjamen.. Körde ju såklart 5 minuter för länge med Indy!! Lätt att glömma att det var ett tag sen vi körde och uthålligheten dalar snabbt. 10 minuter hade räckt gott o väl. Hinner ju massor på den tiden.
Fokus på ff och sen vändningar, inkallningar i två olika moment. Kul att se Indy växla från fullfart till inbromsning när jag styr med blicken, att det är framför jag vill att han ska vara.. Växlar mellan enbart fart och sitta framför. En himla härlig energi i fritt följ..

Molly löper och fick inte vara i hallen men Hanna tog en promenad med henne, det gillar hon ju såklart!
En som verkligen gjorde ett fint program idag var Pernilla o Louie! Så himlans bra var det, så vi blev alldeles saliga!! Så kul tycker jag att det är när jag vet hur hårt Pernilla kämpar med denna kluriga hund..
Zuma visade upp sig fint men saknade lite av den sista gnistan vi är vana vid att se, men det är inte långt borta. Hon vill verkligen göra sitt allra bästa lilla Zuma.

En liten fika behövde vi när vi kom tillbaka och vi blev ju så klart sittande framför datan och kollade lite på filmer.. Nu är det mycket som bubblar i hjärnan.. Mer än normalt :)
Imorgon ska jag åka och hämta en badtunna vi hyrt över nyår. Kommer bli så mysigt! Får samla ihop ett gäng här en kväll och flamsa och dricka lite bärsis.. Ja så får det nog bli..

Inga kommentarer: