lördag 8 december 2012

Bara jag kvar uppe..



Alla har gått o knoppat. Att PG gjort det kan jag verkligen förstå och jag borde verkligen gå o lägga mig med.. Han jobbar oavbrutet och jag försöker underlätta så gott det går..
Tror att jag är bra på snöröjning nu.. fast jag  har varken körkort för lastbil eller kört dom sträckorna en enda gång.. Lyssnade (ofrivilligt) i sängen på dagen första samtal till PG kl 5 på fredag morgon .. avslutade med ett annat samtal 2 på natten mot lördagen.. Ja tror att jag börjar greppa detta nu.. Så pass bra att jag snodde PG:s telefon när han var i duschen när det ringde och stämde av med en chaufför o en annan från snöjouren.. (undra hur det blev egentligen :)

I dag har Hanna o jag shoppat julklappar o sen var vi i stallet en sväng. Vidare in i köket o bakat tre olika sorters kakor, knäck o monterat ihop ett pepparkakshus.. Hanna luftade sig lite och tog en sväng med PG på skotern utanför på gärdet.. Usch det går fort.. Han får aldrig skjutsa mej nån gång mer på skotern.. vrålade som en besatt sist o lovade mig själv att om jag bara kom hel tillbaka så var det helt otroligt fantastiskt! Eva har vrålat bakom honom också.. hu!!

I morgon drar vi iväg till Bottnaryd för Helmer ska få en tillsyn av en equieterapeut.. Tänker kolla vädret innan så vi inte ger oss iväg om det blir dåligt väder..

Inga kommentarer: